Efecte Troia

Des de fa ja unes setmanes i fins al mes de gener estem acollint l’exposició “Efecte Troia”, un projecte de Biblioteques de Barcelona i la Institució de les Lletres Catalanes comissariat per La Sullivan. Es tracta d’un projecte que vol acostar els joves a la literatura a través de les recomanacions que ens fan escriptores, youtubers, autors de podcast, cantants, actrius i actors,… tots ells joves i propers.

Vuit plafons, de grans dimensions, en colors i emmarcats en fustes ens acosten les veus de les creadores i creadors que ens recorden que la paraula ho és tot i per tot i que sempre hi ha una obra literària darrera de cadascú. Una obra que ens obre els ulls a la realitat, o que ens fa conèixer els altres, o que ens fa riure o plorar, una obra que reivindica, denuncia… Ens recorden que per parlar cal escriure primer i que per escriure cal llegir. I acompanyant les explicacions, tot de títols de llibres molt recomanables que també tindrem tot el temps que duri l’exposició per presentar i deixar en préstec al nostre alumnat.

Per arrodonir el projecte, es va fer una presentació de dinamització i explicació del mateix als alumnes de 4t d’ESO i es farà una trobada amb una de les compositores i cantants que apareix en l’exposició: Anna Andreu. Aquesta trobada es farà amb alumnes de batxillerat i el seu professor de música.

Segur que serà una trobada molt profitosa!

Us en parlarem.