Cultura i valors ètics

Des de fa 10 anys, el Servei a la Comunitat és un aprenentatge, desenvolupat en forma de projectes, i inclòs dins la matèria de Cultura i Valors Ètics. L’alumnat de l’institut Vila de Gràcia hi treballa des del primer cicle de l’Eso amb la posada en pràctica de petites activitats, i consolida l’ensenyament al segon cicle quan ja ideen i elaboren els projectes, segons els seus interessos.

Se segueixen dues metodologies diferents. Per una banda, Serveis a la Comunitat, on l’alumnat col·labora amb entitats tan dispars com ara el Banc de Sang, la Fundació  Uzheimer, el Banc d’Aliments o Amnistia Internacional…Per altra banda, Design for Change, que té com a objectiu que l’alumne sigui un agent actiu de canvi social, tot pensant i ideant els seus projectes. Des d’aquesta vessant, s’han dut a terme els apadrinaments, el mercat  d’intercanvi o els projectes de suport als refugiats.

Cultura i valors ètics és una matèria que ajuda l’alumnat a consolidar un seguit de competències personals, interpersonals i socioculturals, tot aplegant i vertebrant continguts procedents de l’ètica, la filosofia i la història de la cultura. Aquest caràcter innovador és el que justifica la creació d’un àmbit diferenciat i la determinació d’unes competències específiques. Actualment, es cursa a 1r i a 4rt d’Eso.

Activitats organitzades pel departament:

Espigoladors

1 minut de silenci pels refugiats (2016)

Exposició sobre refugiats (2016)

Cinema pels drets humans (2016)

Acció al Mercat de l’Abaceria (2016)

L’acció al Mercat surt al Club Súper 3

L’acció al Mercat surt a BTV

Xerrada / taller de sensibilització a les escoles adscrites de primària, setmana refugiats (2016)

Taller de pancartes setmana mobilitzacions refugiats amb 1r d’Eso (2016)

4t d’ESO es mobilitza, ni una més (2016)

Jornada de la diversitat (2016)