Visita de 3r d’ESO al Consell de Cent

El passat 2 de juny, alguns alumnes de 3r d’ESO C van visitar el Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, per l’acte de cloenda arrel de la seva participació al projecte “Barcelona i el Turisme, demanem la paraula”.

El Saló de Cent va ser construït pel mestre d’obres Pere Llobet l’any 1372, és un dels millors exemples d’arquitectura gòtica civil catalana. El Saló es caracteritza pels grans espais amb sostre de bigues de fusta que alternen amb arcs de pedra. El seu nom fa referència al fet que en aquest saló es reunia el Consell de Cent establert pel rei Jaume I al 1249.

El Consell del Cent va ser una institució de govern durant l’antic règim a la ciutat de Barcelona, es va fundar al segle XIII i va perdurar fins al segle XVIII. El seu nom té l’origen al nombre dels seus membres, que eren cent. El Carrer del Consell de Cent, un important carrer a la ciutat de Barcelona, li està dedicat. La importància del Consell de Cent es pot apreciar en molts moments històrics, com és la proclamar de comte de Barcelona a Pere el Conestable de Portugal l’any 1464.

Avui dia al Saló de Cent és on es celebren els actes més significatius de la ciutat com ara el lliurament de Medalles d’Honor de la ciutat, matrimonis civils i esdeveniments commemoratius entre d’altres, per això estem molt contents que alguns dels alumnes que van participar al projecte poguessin assistir a aquest acte.

Aquí en teniu l’àlbum amb totes les fotos que es van recollir i un vídeo de la visita.