Presentacions dels Treballs de Recerca

El dimarts dia 6 l’alumnat de Batxillerat va presentar els seus Treballs de Recerca en primera convocatòria.

A Catalunya des de la implantació de la LOGSE, dins el marc del batxillerat es contempla la competència en recerca. En les diferents matèries del batxillerat es treballa la recerca i el tractament de la informació així com la seva correcta exposició. Aquesta competència pren gran importància dins el currículum de l’alumnat de Batxillerat i s’ha consolidat en el Treball de Recerca.

Mitjançant el Treball de Recerca l’alumnat pot aplicar els coneixements adquirits durant el seu pas per l’ensenyament secundari post-obligatori i desenvolupar més profundament aquesta competència que inclou la recerca, el tractament de la informació, l’expressió i l’argumentació.

El treball de recerca està orientat a la investigació, al voltant de la qual s’estructuren una sèrie d’activitats i processos orientats pel professorat del centre que permeti a l’alumnat aprofundir sobre un tema d’interès al qual puguin accedir.

Per realitzar aquest Treball de recerca l’alumne/a haurà d’aplicar un mètode lògic per resoldre problemes i arribar a ratificar o anul·lar la seva hipòtesi de treball. Aquesta hipòtesi pot estar emmarcada dins d’una o varies matèries o àrees del saber.

La realització del treball de recerca i la presentació dels resultats té un valor del 10% de la nota final del Batxillerat.