Xerrada ‘Ments despertes’ a 4t d’ESO A

El dijous passat l’alumnat de 4t d’ESO A va rebre la visita de ‘Ments despertes‘. Ments despertes és un programa formatiu per a la prevenció, la promoció de la salut i la lluita contra l’estigma. La seva web els descriu així: ‘Des del Grup SOM VIA treballem fa vint-i-cinc anys amb persones amb malaltia mental. Considerem que l’educació és la millor eina per impulsar el canvi d’actitud a nivell individual i comunitari i, per tant, la clau d’accés cap a una societat més inclusiva i amb una major igualtat d’oportunitats entre les persones.

És des d’aquest compromís i experiència d’on neix el Programa Ments Despertes, un itinerari formatiu i de prevenció conduit per persones amb diagnòstic en salut mental i adreçat als alumnes dels centres d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Bàsic, Mitjà i Superior de la ciutat de Barcelona i província.

L’objectiu, a banda de crear participació comunitària amb escoles i promocionar hàbits saludables, és apropar de manera oberta la realitat de la malaltia mental entre les i els adolescents. És un programa de reflexió sobre les conductes de risc i és alhora una acció de posicionament davant els estereotips, prejudicis i estigma que abunda a la societat al voltant de la malaltia mental. És també un recurs comunitari reconegut pel Col·legi de Psicologia de Catalunya per a la millora de l’autoestima i capacitació personal dels propis ponents.’