La marató de cartes

Des de fa més de 20 anys, Amnistia Internacional posa en marxa durant els mesos de desembre i gener el projecte de la Marató de Cartes on convida a diferents escoles i organitzacions a participar-hi. L’ajuda es realitza enviant una carta de suport a qualsevol de les 5 persones proposades per Amnistia i que en l’actualitat es troben a la presó o en situacions de vulnerabilitat per defensar els Drets Humans.

L’alumnat de tercer de l’ESO i dins de l’assignatura de Cultura i Valors ha estat treballant els Drets Humans i com a finalització d’aquest bloc ha participat a la Marató de Cartes. Les persones escollides enguany per Amnistia Internacional han estat els casos de l’Ahmed Mansoor que es troba a una presó dels Emirats Àrabs per ser activista dels Drets Humans al seu país. La Justyna Wydrzynska, una activista que ajuda des de fa anys a les dones de Polònia a avortar sense riscos. El Maung Saweyeddollah, un jove que es troba vivint en un camp de refugiats per divulgar imatges per Facebook sobre la violència que l’exèrcit de Myanmar estava exercint contra les persones de l’ètnia rohinyà. En Rocky Meyers que porta al corredor de la mort des dels anys noranta per un judici on es van produir moltes irregularitats i que no es van tenir en compte els seus Drets.

Finalment està el cas de la Virginia Laparra, una fiscal de Guatemala dedicada als assumptes d’anticorrupció i que va ser condemnada a 4 anys per mantenir-se independent exercint les seves funcions. Les cartes ja estan redactades i envidades. Ara només cal esperar si han estat ben rebudes.