“L’infern” de la “Divina Comèdia” i el primer sonet de la història

L’alumnat de Literatura Universal llegeix a “L’infern de la Divina Comèdia” de Dante Alighieri

L’alumnat de 1r de Batxillerat de la matèria de Literatura Universal està llegint l’obra “L’infern de la Divina Comèdia” de Dante Alighieri. Ho fa en estones de classe i a casa. Abans, però, l’alumnat ha après la teoria dels gèneres literaris, les figures retòriques, els tipus de narrador, els tipus de discurs, com també els tipus de focalització d’una obra literària.

Una altra de les tasques que han fet és un treball escrit sobre “l’Odissea” d’Homer i una anàlisi mètrica del poema “L’amor és un desig que ve del cor…” de Giacomo da Lentini, a qui se li atribueix la creació del sonet.

Us deixem a continuació el primer sonet de la història:

Giacomo da Lentini
(Lentini (Sicília), actiu del 1233 al 1250)

“L’AMOR ÉS UN DESIG QUE VE DEL COR…”

L’Amor és un desig que ve del cor
per gran mesura d’adelitament;
els ulls primerament creen l’amor
i el cor, després, li dona l’aliment.
Bé pot haver-hi algun enamorat
que estimi sense veure el seu turment,
però l’amor que estreny sens pietat
de la vista dels ulls té naixement:
que són els ulls que mostren dins del cor,
de tot allò que veuen, bo o dolent,
com s’ha constituït naturalment;
i el cor que n’és d’això concebedor
imagina, i vol allò plaent:
i aquest amor governa entre la gent.

(Trad. Narcís Comadira)

Esperem fer moltes més lectures i tenir-vos ben informat del que fem a classe! Sense dubte la lectura ens obre la ment.