De viatge al País Basc

Fa unes setmanes, 4 professors i els alumnes de 1r de Batxillerat vam anar de viatge al País Basc.

Quatre dies on vam compartir, on vam viure i vam aprendre.

El primer dia després d’un llarg viatge en autobús vam arribar a Bilbao i vam anar directes al museu. Poder passejar pel mig de les escultures de “The matter of time” de Richard Serra, va fer que aquesta obra fos una de les que més va impressionar als alumnes al museu Guggenheim. Tot seguit vam fer una visita guiada pel centre històric de Bilbao i tothom a tastar la gastronomia local per sopar. E

l segon dia vam començar la jornada visitant el Jai Alai (frontó) de Guernica, on vam assistir a un emocionant partit de cesta-punta. Després van ser els alumnes els que es van posar la cesta-punta i van poder practicar aquest esport tan tradicional i característic de les terres basques. A la tarda vam visitar San Juan de Gaztelugatxe i tot i no poder fer el camí fins a l’ermita, el paisatge i la magnificència d’aquesta construcció els va deixar sense paraules. Va començar a ploure, així que no vam poder veure els dracs, però vam tornar a Bilbao amb el cap i el cor ple de bellesa pel que havíem experimentat durant el dia.

El tercer dia van fer surf a Zarautz i com si es tractés d’un miracle va ser el moment en el qual vam poder gaudir del sol més radiant de tot el viatge. A la tarda vam visitar Donostia i els alumnes van poder visitar la “Platja de la Concha” i ens consta que també gaudir dels imperdibles pintxos.

El quart dia, vam esmorzar li vam dir agur a Bilbao i vam fer camí cap a Vitòria. Tornada a l’autobús i cap a Barcelona. Després d’un viatge més llarg del que hauríem desitjat vam arribar al passeig de Gràcia. Cansats, però plens d’alegria i atresorant anècdotes i vivències d’aquelles que no s’obliden.