Girls in ICT Day 22

El 8 de juny, 6 alumnes de quart d’ESO varen participar juntament amb alumnes de l’institut de Santa Coloma, l’institut Santa Eugènia i dos instituts de Perpinyà en la jornada Girls in ICT Day d’enguany.
La jornada va ser organitzada per l’Escola Politècnica Superior de la UdG i per l’IMERIR (Institut Mediterrani d’Estudis i Recerca en Informàtica i Robòtica), escola superior de robòtica i tecnologies digitals situada a Perpinyà. L’any 2019 es va realitzar la primera trobada, però degut a la pandèmia no ha estat possible, fins aquest 2022, repetir l’experiència.

Durant la jornada, les alumnes, en grups mixtos (una noia de Girona amb una noia de Perpinyà) varen participar en dos tallers. El primer taller va consistir en muntar i programar una estació meteorològica. La part física de l’estació estava constituïda per un microprocessador, una pantalla OLED i un sensor d’humitat i temperatura. Mitjançant el programari ArduinoBlocks varen programar el microprocessador perquè les mesures de temperatura i humitat del sensor es visualitzessin en la pantalla. El segon taller consistia en dissenyar una caixa per contenir el maquinari de l’enginy. En les instal·lacions del Fablab, les noies varen aprendre com adaptar les mides d’una caixa predissenyada per adaptar-la a les seves necessitats. Amb l’Inkscape (programa de dibuix vectorial) varen personalitzar la caixa, i van enviar les dades a la talladora làser. Finalment varen muntar la caixa i van col·locar el dispositiu electrònic programable dins la mateixa.

Va ser una jornada distesa i productiva, totes les noies van gaudir de la visita i de les activitats realitzades.