SORTIDA COVES DE SALNITRE

El passat divendres, dia 2 de desembre, els alumnes de l’optativa de Biologia i Geologia de quart de l’ESO, així com els de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de segon de Batxillerat, van realitzar el Taller “Les roques ens parlen” que ofereix l’Ajuntament de Collbató. Durant el trajecte en autocar varen realitzar una parada a l’aflorament de farina de falla de Ribes Blaves, a Olesa de Montserrat, que forma part de la falla Vallès-Penedès.

Una vegada a Collbató, els alumnes van poder identificar roques de diferents eres, distingir les ripple marks d’una platja fòssil i entrar a un antic forn de calç. Després pujaren fins a la cova del Salnitre i van poder gaudir d’un audiovisual així com d’un bon munt d’espeleotemes mentre els ratpenats hivernaven durant la visita a la cova. Va ser molt enriquidor gaudir del patrimoni que tenim tan a prop.