SORTIDA A LA RIERA DE LES ARENES

Els alumnes de l’assignatura de GiCA (Geologia i Ciències Ambientals) de segon de batxillerat han visitat la Riera de les Arenes de Terrassa, dins del marc del projecte “Dinàmica Fluviotorrencial de la Riera de les Arenes de Terrassa”.

El projecte ha estat elaborat per l’IDP-ICE de la Universitat de Barcelona i es desenvolupa al voltant de l’ODS 11: Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles. Durant un recorregut d’uns 8 kilòmetres des de Matadepera (l’àrea font), aigües avall, els alumnes han pogut veure in situ un dels punts de les inundacions de l’Any 1962 i com s’està lluitant per a evitar l’important risc d’inundacions que, històricament, es viu a Terrassa. Han treballat la geologia i la geomorfologia de Terrassa i la serra de Sant Llorenç del Munt i l’Obach, la dinàmica fluviotorrencial de la zona i els riscos associats. Amb l’estudi de mapes actuals i dels anys 60 han pogut analitzar l’ocupació del territori i la situació socioeconòmica de Terrassa als anys 60. Tanmateix, han pogut analitzar la Gestió Ambiental i de Riscos de la zona.