JORNADA BIOLÒGICA

El passat dia 23 de febrer vàrem realitzar la VI Jornada Biològica al nostre centre. Durant aquesta jornada, els alumnes de Biologia de Batxillerat (1r i 2n) es tanquen al laboratori durant tot el matí per tal de dur a terme una pràctica. Enguany, l’activitat ha estat la Fecundació in vitro del Paracentrotus lividus, la garota, també coneguda com a eriçó de mar. Una vegada obtingudes les gàmetes (oòcits i espermatozous), i duta a terme la fecundació, els alumnes van poder observar el desenvolupament embrionari. A més, tots els grups del centre van poder passar pel laboratori a gaudir de l’explicació del procés per part dels companys de batxillerat, així com veure’l a través dels microscopis.
D’aquesta manera, els alumnes de batxillerat van exercir de model en el qual emmirallar-se per a tota l’ESO, fomentant inquietuds científiques i compartint el seu saber.

Imatge 1 Oòcid envoltat d’espermatozous intentant fecundar-lo.

Imatge 2: Mòrula

Imatge 3: Zigot i embrió amb dos blastòmers

Imatges 4 i 5: Alumnat fent la presentació.