Jornada de portes obertes

El passat dissabte 11 de març, l’Institut Vacarisses va celebrar la jornada de Portes Obertes.

La visita, guiada per alumnes de 1r i 3r d’ESO, feia una passejada als pares per tal poguessin veure les instal·lacions del centre i coneguessin els projectes i la manera de treballar de l’Institut.

La ruta començava al taller de tecnologia on podíen gaudir de la mostra de robòtica que els alumnes van pressentar al Cosmocaixa. A l’aula de batxillerat, es va explicar l’estada a London, per part dels alumnes de primer de batxillerat, i l’intercanvi amb l’Ille (França) per part dels alumnes de 3r d’ESO. A més, també es va parlar sobre els possibles itineraris una vegada acabat el batxillerat.

Al laboratori de física i química, els visitants més petits van poder jugar amb els indicadors de naturals de pH, i l’emisió de gasos de les reaccions químiques.

img_5566img_5578

Al laboratori de biologia i geologia, vam poder gaudir d’una mostra de fòssils prestats pel professor Alfons Verdú, així com l’activitat “L’Univers en una gota d’aigua” on vam poder veure, “in vivo”, una Daphnia, una puça d’aigua, a través del microscopi.

daphniaimg_5571

img_5576img_5577img_5575

A l’aula de música, els nostres visitants van conéixer, de primera mà, com es treballa la música de forma transversal, combinant-la amb la física de les ones, amb l’anglès o, fins i tot, amb la construcció d’una lira de veritat. A la biblioteca es van poder veure un seguit de treballs de diferents àmbits realitzats pels propis alumnes, així com al llarg de tot el recorregut.

img_5567img_5569

Al gimnàs es podíen fer unes activitats per part dels més petits, i a les aules de primer d’ESO, les tutores explicaven el projecte d’acollida que es fa les primeres setmanes del curs als alumnes de primer, on es treballen diversos eixos com les competències TAC i la competència emocional per tal d’aconseguir una bona cohesió de grup i una bona integració dels alumnes, que vindran de centres molt diversos. El projecte d’acció tutorial va ser un altre dels punts importants que es va explicar a les famílies.

img_5579img_5574

Des del centre valorem molt positivament aquest dia i agraïm a tots els participants, AMPA, cantina, professorat, PAS i alumnat, així com a tots els visitants i famílies, l’interès mostrat en el nostre projecte educatiu. Moltes gràcies a tots!

El professorat del centre va acabar la jornada amb un dinar de germanor a la cantina de l’Institut, una paella catalana!

img_5582  img_5583

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *