Erasmus+ : Portugal arriba a Vacarisses

L’institut Vacarisses celebra els Erasmusdays 2019 apropant-se a la cultura portuguesa

L’Institut Vacarisses rep per primera vegada la beca Erasmus+, que permetrà que els seus alumnes treballin en col·laboració amb d’altres de la comunitat europea. Els professors i professores duran a terme diferents tasques de divulgació, com ara la celebració de les jornades Erasmusdays 2019, amb la intenció d’internacionalitzar el centre i d’apropar la cultura portuguesa als participants i la comunitat educativa.

Portugal és un dels països col·laboradors en els dos projectes Erasmus+ que tenen al centre, La huerta de los deseos sostenibles i el European Green Planet Film Festival. “Els alumnes conviuran una setmana amb famílies portugueses, és per aquest motiu que vam pensar que una aproximació a la cultura portuguesa era molt interessant per als participants als projectes Erasmus+”, ens explica un dels professors de l’Institut.

Els alumnes de 1r d’ESO gaudiran d’una introducció a la llengua portuguesa, escoltaran fado, coneixeran aspectes bàsics de la cuina portuguesa i menjaran els famosos pastéis de Belém. Tot gràcies a la dedicació dels professors Carlos Morelló, Ariadna Arrufat, l’equip Erasmus+ i la direcció del centre, que ha permès la celebració de la jornada. “Professors i professores també podran degustar els pastéis a l’hora del pati a la sala de professors”, comenta l’equip de professors Erasmus+.

En Javi Pantaleón, graffiti artist de l’institut, està dissenyant un mural Erasmus+ per deixar constància de les primeres jornades Erasmusdays i per celebrar l’arribada dels projectes Erasmus+ a l’Institut Vacarisses.