ERASMUS LA HUERTA DE LOS DESEOS SOSTENIBLES.

Tornem de Vacances amb un somriure i volent explicar-vos totes les aventures del 4 al 9 d’abril relacionades amb l’Erasmus de la Huerta de los deseos sostenibles. Aquest Erasmus està relacionat amb els ODS (objectius de desenvolupament sostenible) de l’agenda 2030. En aquesta mobilitat a Vacarisses sobretot treballem l’ODS 3 Salut i benestar, i l’ODS 15 Vida d’ecosistemes terrestres.

El primer dia alguns voluntaris dels nostres alumnes de 1r d’ESO van rebre a l’alumnat internacional fent-los un tour pel centre i preparant les bosses de benvinguda.

Després es va realitzar la cerimònia de benvinguda dirigida pel director Òscar Navarro i la professora del projecte Victoria Gil, agraïm als participants que van fer d’aquesta cerimònia un moment màgic i acollidor per l’alumnat internacional. Gràcies als discursos de benvinguda de Dayron Aguilera com a representant dels estudiants, Naiala Bossuyt com a representant d’Erasmus de la Huerta Vacarisses, Max Solsona, Ivan Márquez i Jaime Barquilla pel vídeo fet explicant el dia a dia de l’alumnat de Vacarisses. També a Nil Gavilan per l’explicació del porta a porta com a eina sostenible de residus que es du a terme al poble i que està relacionat amb els seu TDR.

El dia es va centrar a fer jocs i un tour guiat per les voluntàries de 1r d’ESO pel poble fins a la sala cups del Castell, on ens va rebre l’alcalde i la regidora abans de començar una tarda de jocs de taula, riures i un berenar al qual volem agrair la participació de les famílies.

El dimarts vam fer un dia complet, gràcies a la col·laboració dels bastoners de Sabadell i de l’altre Erasmus que fan els de primer, el Green Planet Film Festival, l’alumnat internacional i els grups de 1r A i 1r B, van fer un ball de bastons i una visionada de curts sobre el medi ambient i la sostenibilitat, una molt bona manera per treballar i reflexionar sobre l’ODS 15. A la tarda es va fer una excursió a Montserrat, una “petita caminada” del Monestir fins a la Creu de Sant Miquel i l’Ermita i finalment vam sentir els escolanets cantar.

Dimecres tant alumnes internacionals com alguns seleccionats dels nostres alumnes de la Huerta van passar el dia en una excursió cultural per Barcelona a càrrec del professor Xavier Prado i Marina Garcia.

Dijous els alumnes es van centrar a treballar l’ODS 3, treballant en el fòrum de la plataforma eTwinning arribant a acords sobre la situació actual, què s’ha de millorar, i quines coses poden fer ells per millorar-les començant a petita escala per acabar a una escala global. A la tarda alumnes internacionals i seleccionats de Vacarisses van fer un taller de jocs al parc Vallparadís, al costat de l’alberg on van passar la setmana l’alumnat internacional.

Divendres vam tancar el projecte amb l’avaluació i el quizzis per determinar el procés d’aprenentatge de l’alumnat i la reflexió vers els objectius de desenvolupament sostenible 3 i 15. A la tarda vam acabar amb la festa de comiat, els certificats i el talent show, i una petita explicació emocionant dels diables de Vacarisses acompanyat, un altra vegada, del berenar ofert per les famílies, el qual estem molt agraïts! La festa va acabar amb moltes abraçades, emocions i amics que poden durar tota una vida.

Dissabte i últim dia amb l’alumnat internacionals, juntament amb alumnes seleccionats de 1r de l’optativa de la Huerta, vam fer una sortida al Delta del Llobregat el qual els nostres alumnes com a experts van donar un cop de mà en les explicacions i després per acomiadar-nos vam passar la tarda a la platja.

Ha sigut una experiència increïble i enriquidora per l’alumnat Vacarissenc, on han tingut l’oportunitat de descobrir a casa mateixa altres cultures i compartir part de la seva. Moltes gràcies per la col·laboració de totes les persones implicades en aquest procés d’aprenentatge que obre portes i mirades.

A continuació podeu veure les fotografies d’algunes de les activitats dutes a terme aquests dies.