Alumnes de l’institut en la final del VI Concurs de Cristal·lització a l’Escola

Divendres 19 de maig, les alumnes de primer de batxillerat científic, Nídia Barco, Andrea López i Maria Martín, varen participar en la final del VI Concurs de Cristal·litació a l’escola. Aquest concurs va ser organitzat per la Secció de Cristal·lografia, Mineralogia i Dipòsits Minerals de la Facultat de Ciències de la Terra i la Unitat de Cultura Científica i Innovació de la Universitat de Barcelona, per la Facultat de Ciències de la Universitat Autònoma de Barcelona i per la Facultat de Química de la Universitat Rovira i Virgili. El certamen es va celebrar al Cosmocaixa de Barcelona, espai on les participants van poder mostrar el producte del treball de mesos d’experimentació.

En aquesta cita varen participar un total de 50 instituts d’arreu de Catalunya. Malgrat no haver guanyat, l’experiència per al nostre institut ha estat molt enriquidora: participar en aquest concurs, ha permès a l’alumnat treballar el mètode científic, així com també aprendre a treballar en grup, arribar a acords i prendre decisions.

Al Cosmocaixa, varen presentar el fruit de la seva experimentació,. Aquest va constar de tres productes ben diferenciats: el primer va ser la creació d’un pòster científic que mostrava tots els passos seguits fins assolir el seu millor cristall, aquell que els va permetre arribar a  la fase final, així com la creació d’una  maqueta on hi havia una composició de cristalls que elles van anomenar “La Riquesa del Fons Marí” .

Tot seguit us deixem unes imatges de la jornada.

IMG-20170521-WA0016Arribada al hall  del Cosmocaixa.

IMG-20170521-WA0012Maqueta ” La Riquesa del Fons marí”

IMG-20170521-WA0008IMG-20170521-WA0004

IMG-20170521-WA0015Explicant al jurat l’obtenció del diferents cristalls.

IMG-20170521-WA0013IMG-20170521-WA0003IMG-20170521-WA0009-1Esperant veredicte…

Tot i no haver guanyat, l’experiència ha estat molt enriquidora per a tothom!

L’any vinent ho tornarem a intentar… ja hi pensem!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *