ACOLLIDA NOUS ALUMNES 1r ESO 17-18

L’equip de 1r d’ESO, del 14 al 18 de setembre, ha donat la benvinguda als nous alumnes de 1r d’ESO fent un projecte d’acollida. L’objectiu d’aquest treball és facilitar l’entrada dels alumnes de 6é de primària nostre l’institut.

Els objectius fonamentals són:

• Ajudar l’alumnat a adaptar-se a una nova manera de fer, ser i sentir.
    • Acompanyar l’alumnat i fer-lo partícip de l’activitat del centre.
    • Treballar l’autoconeixement, alteritat i la cohesió de grup.
    • Donar-li les eines digitals bàsiques per tal que pugui fer un bon ús de les noves tecnologies.
    • Ajudar-lo a comprometre’s al bon clima de treball i a la feina ben feta.

Hem incidit en tres eixos: la Tutoria, la Competència Emocional i la Competència Digital.

En l’apartat de Tutoria hem treballat els aspectes relacionats amb l’organització del centre i de l’aula, aspectes acadèmics, com ara la presentació dels treballs, així com també la cohesió del grup-tutoria i l’autoconeixement com a grup.

En l’apartat de Competència Emocional hem treballat sobretot les habilitats socials, posant èmfasi en l’assertivitat, l’autoestima i el rebuig de l’assetjament.

I, en darrer lloc, a l’apartat de Competència Digital, ens hem centrat en la seguretat en l’ús de l’ordinador, la creació de carpetes i documents, ús del Moodle, del correu, l’agenda digital i els calendaris de deures.

Us desitgem un bon inici de curs.

Benvinguts!!