Teatre Social a 1r del CFGS d’Animació Sociocultural i Turística

El cicle d’Animació Sociocultural i Turística creiem que el llenguatge i l’expressió corporal són elements bàsics per poder desenvolupar les competències professionals associades. Per això, al llarg del 1r curs, practiquem el Teatre Social. L’Amanda, una alumna que ha finalitzat 1r, ens explica la seva experiència.

Què és el teatre social?
És un gènere de les arts escèniques que utilitza tècniques teatrals per la visibilització, reflexió i resolució de conflictes socials, que compta amb la participació del públic tant físicament com mentalment.La meva experiència
Aquesta aventura va començar amb la creació de tres escenes-denúncia sobre temes existents i habituals avui dia, que entre tots hem de reflexionar i canviar. Els tres temes que vam escollir van ser; la transexualitat, el racisme i la violència de gènere.
Un cop creat el guió de cada escena, vam començar a fer classes d’introducció al teatre amb l’Albert, en les quals, poc a poc, vam anar desfent-nos de la vergonya i sentint-nos lliures i millor amb nosaltres mateixos i amb el grup. Vam seguir assajant bastants dies fins tenir-ho tot per la mà. I van començar les representacions.
El primers cops que representàvem les escenes estàvem bastant nerviosos, però, tot i així, ens vam superar a l’escenari i tot va sortir a la perfecció. El paper de jòquer va tenir una tensió afegida, però molt gratificant alhora. Veure com reaccionen a les escenes i la reflexió que fan interaccionant amb el jòquer, després d’aquestes, és molt emocionant i satisfactori.

També em va agradar molt quan el públic sortia voluntàriament a refer l’escena per tractar de canviar el final, aquest granet de sorra, que és un exemple del que hem de fer a la nostra realitat quan veiem aquestes injustícies.

Jo no coneixia aquesta alternativa del teatre i m’ha semblat molt interessant, perquè de veritat funciona i arriba el missatge al públic.

ALUMNA DE 2N D’ASCT