«Les cultures als fogons»: llengua i interculturalitat

A l’Aula d’acollida, amb l’alumnat de segon any, hem treballat les receptes de cuina en format audiovisual. Hem après plats típics de la gastronomia d’Albània, d’Argentina, d’Equador, d’Iran, dels Països Baixos i de Veneçuela. I, també, és clar, de la catalana. Les llengües i les cultures d’herència del nostre alumnat són una riquesa a la qual no han de renunciar i nosaltres en podem gaudir. Tot això, ens ha servit per aprendre a explicar com es fa una recepta. Una manera molt engrescadora d’aprendre llengua! Vam acabar el projecte fent un visionat de les receptes i un «àpat» en què vam tastar els plats que van portar els alumnes, tot acompanyat d’un bon pa amb tomàquet i fuet. No hi podia faltar!

Aquí en teniu un tastet!

El Justin ens ensenya a fer els famosos Paneekoeken dels Països Baixos, ideals per esmorzar acompanyats de qualsevol cosa.

La Nerea ens explica com es fan les milaneses argentines (carn arrebossada amb salsa de tomàquet i formatge, tot gratinat)!

L’Elidon ens fa la recepta del Byrek, una mena d’empanada o pasta fil·lo farcida d’especinas i formatge, boníssima, típica d’Albània.