PICA LLETRES 2021

Experiència de les alumnes de 3r d’ESO al Pica Lletres

El Pica Lletres és un concurs destinat a l’aprenentatge de la llengua catalana. Es tracta de lletrejar paraules de dificultats ortogràfiques agrupades en diferents nivells; per cada nivell s’atorga una puntuació.

El passat dimecres, 10 de març, a les 10:45 del matí, «posàvem els peus» en un taxi camí a l’Escorxador de Lleida per a gravar el nostre primer programa de televisió. I ara mateix, us preguntareu què fèiem allà enmig d’una pandèmia. Però no us preocupeu, vam tenir en compte totes les mesures de seguretat corresponents perquè no hi hagués cap risc: a la gravació no hi havia públic, netejaven contínuament tot el material, higiene de mans, etc.

En arribar allà, ens van donar uns adhesius amb el nom de cadascuna. Abans d’entrar a gravar, el responsable ens va explicar el funcionament del programa, que era una mica diferent que les temporades anteriors. Seguidament, vam entrar al plató i ens vam adonar que l’escena no era la mateixa dels darrers anys (el virus tot ho capgira, ja ho sabeu). Ens esperàvem estar juntes, però per desgràcia, la situació ens va comportar estar separades per uns plàstics.

A partir d’aquí si voleu saber com vam lletrejar… Mireu el programa que s’emetrà pròximament a Lleida TV, ja us informarem de les dates.

Finalment, encara que vam passar molts nervis, ha estat una experiència per a recordar.

Omaima, Dikra, Laura i Alèxia 3rB