Normes d’ús de la biblioteca

Recordeu que l’horari d’atenció de la biblioteca és de dilluns a divendres:

De 10:30 a 10:45 (1r pati)

De 12:45 a 13:05 (2n pati)

Per tant, no es poden lliurar llibres pels passadissos al coordinador de biblioteca.

Per cert, heu de saber que queda totalment prohibit estar-se al passadís exterior i que dona accés a la biblioteca, ja que, molesta l’alumnat que hi ha al seu interior estudiant o bé treballant. Feu el possible per tal de respectar-ho. Moltes gràcies!!

Abans d’accedir a l’espai, si us plau, llegiu les normes, per evitar desconeixença i posteriors amonestacions.

L’aforament màxim és per a 40 alumnes.

Les principals normes de l’espai són les següents:

1. Cal estar en silenci a l’interior.

2. Respectar l’estona d’estada a la biblioteca.

3. Queda totalment prohibit l’ús del mòbil. Únicament es pot emprar l’ordinador per a realitzar consultes i deures.

4. No es pot entrar i sortir de la biblioteca de manera continuada.

5. Tothom ha d’estar assegut/da treballant o realitzant alguna activitat.

6. Ningú pot entrar a dins de l’espai per a agafar llibres en préstec si no hi ha el/la coordinador/a de biblioteca.

7. No es pot entrar menjar o begudes en aquest espai.

8. Cal penjar les motxilles a la cadira, i mai deixar-les al mig del pas.

9. Les taules són per a treballar i no per a ocupar l’espai amb les jaquetes, motxilles i similars.

10. Es pot utilitzar el portàtil per a treballar i no per a jugar o mirar vídeos.

11. Són necessaris els cascos per escoltar àudios i cadascú ha de portar els seus.

12. Cal respectar a tothom per motius de religió, raça, cultura o sexe.

13. S’ha de tenir cura dels llibres, revistes de consulta o que s’agafin en préstec.

14. Els llibres consultats o retornats en préstec, cal lliurar-los al coordinador/a de biblioteca en horari d’atenció al préstec i no pel passadís del centre, per tal que faci el retorn efectiu al programa ePèrgam i col·loqui l’exemplar al seu lloc.

15. El préstec d’un llibre finalitza el darrer dia de classe de cada curs. Si tens algun llibre del curs, el 22 de juny és la data límit per a retornar-lo.

16. L’espai s’ha de deixar tal i com s’ha trobat d’endreçat i net.

17. No es poden moure les cadires del seu lloc.

18. Queda totalment prohibit ratllar o pintar les taules i cadires.

19. L’alumnat que malmeti llibres o material de l’espai, es veurà obligat a pagar la reparació.

20. L’alumnat que hagi perdut un llibre o l’hagi malmès per un ús indegut, haurà d’anar a la llibreteria a comprar-ne un de nou.

21. Cal dipositar el material de rebuig al seu contenidor corresponent. Som un institut verd!!

22. En finalitzar la sessió de biblioteca o de classe, cal deixar la cadira endavant.

23. Només s’oblirà la porta del lavabo de biblioteca si se’n fa un ús correcte.

24. No es pot obrir les finestres de l’espai sense autorització del coordinador/a de biblioteca.

25. Si es requereixen taules o cadires de la biblioteca. Avisar al coordinador i posteriorment, retornar-les al lloc.

26. Qui no segueixi les normes serà exclòs/a durant la sessió amb una amonestació escrita.

A GAUDIR DEL TREBALL I DE LA LECTURA!!!  MOLTES GRÀCIES.

[Crèdit fotogràfic: JMC]