MURAL I MANIFEST “STUDENTS AND TEACHERS FOR FUTURE INS SEROS”

Aquest dimarts hem acabat un nou mural per al pati de l’Institut. És un projecte transversal ple d’il·lusió per afrontar una nova educació que englobi la sostenibilitat com a acompanyament del nostre creixement personal.

Agraïment total per la gent que ho ha fet possible!

A continuació us deixem el manifest que acompanya el mural:

MANIFEST PEL MURAL COL·LECTIU STUDENTS AND TEACHERS FOR FUTURE INS SERÒS
FEM UN INS SERÒS MÉS SOSTENIBLE!!

Avui estem aquí perquè creiem que ja és hora d’aixecar la veu per dir amb fermesa que hem de fer un canvi i que aquest és a les nostres mans
Sí, efectivament, les nostres petites accions mediambientals poden fer-se grans. Tot just hem començat, però cal continuar amb força. Fa anys que l’INS Seròs és Escola Verda, però avui més que mai hem de defensar el nostre present i lluitar pel futur comú.
El professorat tenim actualment un repte mediambiental i hem d’educar amb un enfocament ecosocial. Hem de convertir les escoles en llocs descarbonitzats i models d’una possible transició ecològica cap a una societat que tingui cura del planeta. De cap manera podem educar des de llocs que són sistemes oposats al que ensenyem i aprenem.
Està clar que cal reduir els residus per millorar la sostenibilitat del centre, respectar l’entorn i conscienciar tothom de la necessitat d’aquestes accions. Hem de veure entre tots la importància del consum saludable i sostenible.
Si no comprem certs productes aquests potser deixaran de fabricar-se, i un bon exemple el tenim amb els plàstics i els derivats de l’alumini. Per això, ja fa dos anys que ens hem inscrit al programa “RECREOS RESIDUO CERO” que promou el grup Teachers for Future a Espanya.
Per tot això ens estem involucrant activament en donar a conèixer els ODS que tots sabem què són, o no? Cal ser exigents, sí, el que s’ha fet fins ara NO ÉS SUFICIENT.
Per acabar, volem dir que l’emergència ja ha arribat al nostre territori i en l’educació ambiental un dels pilars bàsics és la paciència. Els canvis no es produeixen immediatament, els resultats de les nostres accions els veurem a llarg termini, però això no ens pot parar.
Hem de ser valents i començar a actuar ara mateix o després ho lamentarem.
i tu? Et quedaràs quiet?

????????????????????????????????????