La Castanyada segons els alumnes de 3er ESO

La Castanyada és una festa popular que es celebra a Catalunya el dia abans de Tots Sants i la tradició diu que cal menjar castanyes.

Com cada any, els professors s’han anat reunint per organitzar aquest dia per unir-nos a tots, per tal d’obtenir un bon benefici i ajudar a reduir la desnutrició infantil al Sudan del Sud. Aquest any han decidit renovar les normes per tal d’aconseguir més diners. Les normes són d’allò més clares i senzilles per facilitar el seu enteniment. Durant una setmana es passa un recipient per a contenir diners i la classe més solidària s’emportarà un premi. Aquest curs ha estat la classe de 2n ESO A. Una altra norma és que per poder córrer s’ha de donar un euro, per tal de comprar cadascú el seu dorsal. En definitiva, l’objectiu d’aquest any és superar les donacions d’altres anys i augmentar també la participació. Tots dos propòsits s’han aconseguit!

Com es va organitzar el dia? El dia trenta d’octubre, es van realitzar les primeres tres classes amb normalitat. En acabar les classes, es va fer un pati de deu minuts i es va anar al camp de futbol, on els alumnes de 4t ens esperaven amb entrepans de tonyina, llonganissa i formatge, juntament amb diferents begudes i també amb castanyes per seguir la tradició.

En acabar els entrepans i un cop preparada la taula per vendre els dorsals, es van anar cridant a les classes, les quals van pagar l’euro del dorsal i van preparar-se a la línia de sortida, abans de començar a córrer el nostre professor Óscar els va fer fotografies. Ara sí que un cop preparats, els alumnes van començar a córrer; alguns van fer dos, d’altres tres, d’altres fins a vint-i-quatre voltes! En acabar cada alumne va donar una quantitat considerable de diners, superant la dels anys anteriors.

El dia va acabar bé. Els alumnes satisfets i els professors orgullosos de veure els alumnes tan motivats a seguir fent activitats com aquestes.

“La verdadera solidaridad solo es posible entre los solidarios.-Jose Bergamin.”

By Sara and Gabriel 3r ESO