“Fem l’escac i mat!”

A l’Ins Seròs treballem hem introduït els escacs dins l’aprenentatge des de fa tres cursos. A la biblioteca al pati hi ha alumnat que ve a estudir, fer deures, emperò, d’altres venen a jugar a escacs. Hem creat fins i tot una competició interna, el Biblioescacs, un torneig estil Lliga de Campions i al millor de cinc partides, es classifiquen fins a arribar a la final, que serà al millor de dotze i el/la campió/ona podrà competir amb el professor en una altra final de dotze partides. Hem arribat a tenir vuit escaquers dins de la biblioteca i setze jugadors/es abans de la pandèmia! Tots els que teníem disponibles i era fantàstic! La biblioteca feia molt goig!

Posteriorment, amb el virus, es va decidir crear l’optativa d’escacs al centre i així anem creant pedrera. Al pati de biblioteca no falten mai alumnes que venen a jugar i a aprendre escacs. També hem adquirit uns escacs gegants i que són magnífics!! Trobareu fotografies dins la web.

Aquest curs hem realitzat un pas més i arriscat, hem creat l’equip d’escacs del centre, Avinganya, club d’escacs de l’Ins Seròs, un alumne ens ha dissenyat un logo i tenim deu alumnes, i no tot nois, que competeixen a campionats!

Objectius de l’activitat:

.Millorar la cohesió i la paritat entre l’alumnat mitjançant els escacs als patis dins de la biblioteca.

.Introduir els escacs en l’aprenentatge per a obtenir enriquiment en l’aprenentatge.

.Creació d’un equip d’escacs del centre i participació en tornejos.