La plaça del Diamant al teatre

El passat divendres 31 de març els alumnes de 2n de Batxillerat de l’Institut de Seròs vam anar a veure l’adaptació teatral feta per la companyia Mea Culpa de l’obra de Mercè Rodoreda La plaça del Diamant al teatre l’Escorxador de Lleida.

La novel·la ens relata la història de la Natàlia o, com l’anomena el seu estimat Quimet, la Colometa des del dia que el coneix fins el dia que aconsegueix desempallegar-se de tots els dimonis que la persegueixen a causa de la guerra i d’altres desgràcies que li han succeït al llarg de la seva vida.

L’adaptació fou magnífica. Una hora i mitja d’espectacle que aconsegueix que no puguis apartar la vista de l’escenari ni un sol moment. La representació és dinàmica i han sabut donar unes pinzellades d’humor al que és un dels majors drames en català del segle XX. Els actors fan que t’enganxis a la trama i transformen el públic en un membre més del repartiment.

En general, l’excursió va estar molt bé. Els alumnes vam gaudir molt de l’espectacle que, sense fer-nos moure de les cadires, va aconseguir transportar-nos a la Barcelona del segle passat.

Carme Teixidó 2n Batxillerat