Proves Cangur

Què són?

Les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans Frontières) és un concurs matemàtic que té per objectiu acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès a través dels problemes. Els problemes proposats requereixen utilitzar habilitats de lògica, matemàtiques i diferents estràtegies per tal d’obtenir una bona puntuació en el temps previst de realització.

Les proves Cangur és realitzen ja a més de 30 països, des del seu origen als anys 80. A Catalunya es realitzen al darrer cicle de primària, eso i batxillerat, i el nostre centre hi participa amb alumnes de tots els cursos, obtenint sempre bons resultats.

En què consisteixen?

La prova consisteix en resoldre un test de 30 preguntes de resposta tancada, és a dir, per a cada pregunta es proposen cinc respostes possibles de les quals se n’ha de triar només una. Aquí en teniu un exemple:

S’ha de realitzar en un temps de 75 minuts. Les preguntes es classifiquen en tres grups. Les més senzilles valen 3 punts, hi ha un segon grup de preguntes de 4 punts i un grup final de preguntes de 5 punts. Encertar la resposta correcta suposa guanyar aquests punts, mentre que si t’equivoques es restarà al teu resultat final una quarta part de la puntuació de la pregunta errada.

Sigui com sigui, cada concursant comença amb 30 punts i la puntuació màxima és de 150 punts.

Quan es fan?

Les proves Cangur es fan un cop l’any, als voltants del mes de març, encara que la data és variable. El curs 2018/19 s’han realitzat el dia 21 de març. En el nostre cas, els alumnes de primer, segon i tercer de l’eso les fan al centre, en dos torns, mentre que aquells alumnes que cursen quart o batxillerat es desplacen fins a la universitat, on es troben amb alumnes d’altres centres de Barcelona i rodalies. Resulta així, una oportunitat de conèixer com és una universitat per dins i de viure la jornada amb un esperit lúdic i pedagògic més ampli.

Agraïm la participació de tots els alumnes que enguany s’han decidit a fer-les. Aquest curs hem sigut molts més que l’any passat, de fet entre els tres primers cursos hem superat els 60 alumnes interessats. Us animem per fer crèixer aquest nombre en futures edicions!

Més detalls

El curs 2018/19 s’hi han presentat a les proves 125.000 nois i noies sumant totes les categories a Catalunya.

Recordem als participants que les respostes a les preguntes estan ja penjades a la web (www.cangur.org)

Podeu trobar algunes proves de cursos anteriors per practicar a la pàgina oficial o als enllaços següents, pels cursos de l’eso:

Practica el cangur a primer Practica el cangur a segon Practica el cangur a tercer Practica el cangur a quart

Com ha anat?

Volem felicitar a tots els alumnes participants, sigui quin sigui el seu resultat, per l’esforç i la dedicació. En especial, hem de subratllat tot i això l’excel·lent resultat obtingut per:

Resultats de les proves 2018/19
Primer d’eso Ens ha sorprès molt gratament l’Emma Cano Cascales, que ha obtingut 122.5 punts (0,65%), un resultat a l’abast de molt pocs. Ha quedat en la posició 169 de tota Catalunay!!!! Moltes felicitats!
Destaquem pels seus resultats excepcionals:

• Fabio Galan – 90.0 punts -8,27%
  • Zahira Serrano Valiente – 91.0 punts -7,87%
  • Àlex Solano Leal – 90.0 punts – 8,27%
També han obtingut resultats excel·lents:

• Andrés Castro Correa – 81,75 punts – 13,30%
  • Oriol Fernández Rubio – 83.75 punts -11,76%
  • Liam Ryan – 79.0 punts -15,32%
  • Hugo Sansaloni Ochando – 80.0 punts – 14,55%
  • Sergio Zuriguel Alonso – 87.5 punts – 9,63%
Segon d’eso Increïble, que bé ho han fet:

• Ainhoa Aguayo Arias – 115.75 punts – 1,49%
  • Sara Garcia Muniesa – 98,25 punts –  6,19%
  • Miquel Gargallo Sieiro – 99,75 punts – 5,57%
  • Guillem Torralba Caballero – 101,75 punts – 4,79%
Felicitem també als següents alumnes pels seus resultats excepcionals:

• Emilio Becerra González – 89.0 punts – 11,39%
  • Jordi Bonet Arco – 90.75 punts –  10,14%
  • Àlex Molina Ortiz – 85.5 pùnts –  14,08%
  • Victor Muniesa Sánchez – 86.75 punts – 13,08%
  • Arnau Vilella Fortunato – 86.5 punts – 13,23%
  • Gerard Vilella Fortunato – 88 punts – 12,16%
Tercer d’eso Donem l’enhorabona a la Maria Muñoz Cabestany , que amb 111 punts (1,72%) queda entre les millors. La Maria es troba a la posició 361 de tota Catalunya!!!!!
Felicitem també als següents alumnes pels seus resultats excepcionals:

• Roger Barbany Ció – 91.25 punts – 9,45%
  • Pau Delgado Flores – 77.5 punts  – 23,32%
  • Gisela Fainé Boada – 83.75 punts – 15,81%
  • Laia Muset Dominguez – 80.5 punts – 19,76%
Quart d’eso Hem obtingut un resultat fantàstic amb els alumnes que ens han representat. Volem sobretot destacar la puntuació obtinguda per:

• Sergi Darder Garí – 73.5 punts – 14,05%
  • Jose Luis Grao Féliz – 73.75 punts – 13,71%
  • Guillem Monreal Main – 82.0 punts – 7,52%
Primer de Batxillerat Felicitats a tots els participants, en especial al Xavier Torralba Caballero, que ha obtingut un resultat de 85,75 punts (4,71%) Enhorabona per aquesta posició 282, dels millors de Catalunya!!!!!

A continuació, algunes fotos de la jornada d’aquest curs 2018-19: