Des de la matèria de Llengua castellana i literatura estem preparant a 2n de Batxillerat els tòpics literaris i les figures retòriques a Educació literària.
Les figures retòriques són els recursos expressius que utilitza un autor amb l’objectiu de fer més bella o més personal la seva obra. Aquests recursos poden afectar els sons (recursos fonètics), l’estructura i l’ordre dels elements de la frase (recursos gramaticals) o el significat de les paraules o expressions (recursos semàntics).
Els tòpics literaris són els temes universals que es tracten a la literatura. Aquests giren al voltant de l’amor, la mort i el pas del temps.
El nostre alumnat ha treballat aquests conceptes a través de cançons actuals, de manera que el seu aprenentatge ha estat molt més significatiu.
Han fet una gran feina de recerca, comprensió i edició de vídeos. Han produït aquests vídeos tan atractius i divulgatius, que sense cap mena de dubte, seran de gran ajut a l’alumnat d’altres nivells.
Aquí us deixem un petit tast. Esperem que us agradin tant com a nosaltres.

