Hora de Lectura

Per afavorir el plaer de llegir i  l’hàbit de lectura al nostre centre, una hora durant cada setmana es dedica a llegir a classe i a fer activitats relacionades amb la lectura.

Aquesta hora va canviant de dia de la setmana i d’hora; en acabar les hores d’un dia, es passa al dia següent, i així successivament. D’aquesta manera, no afecta mai a les mateixes assignatures ni al mateix professorat.

Aquest calendari el trobareu una mica més endavant en aquesta mateixa pàgina i és conegut per tothom perquè es pengen cartells a les zones comunes que adverteixen de la propera hora de lectura.

INDICACIONS PER A L’HORA DE LECTURA

Es farà una hora de lectura a la setmana rotatòria a partir de les nou del matí i fins a la cinquena hora.

• Al llarg d’aquesta sessió, tot l’alumnat d’ESO haurà de llegir en silenci respectant la lectura de la resta de companyes i companys de l’aula. El llibre de lectura l’ha de portar l’alumnat de casa i ha de ser en suport de paper. Poden llegir qualsevol llibre, de ficció o no ficció. En cap cas a l’hora de lectura es podrà llegir un llibre de text, apunts o estudiar.
  • Quan un alumne/una alumna no porti el llibre de lectura, s’indicarà a les observacions del programa de faltes per a que el tutor o la tutora en tingui coneixement i se li farà fer una còpia (pot ser de qualsevol llibre de text de l’alumne o d’algun escrit que li faciliti el professorat responsable del grup a l’hora de lectura).
  • L’acumulació de tres observacions de falta de llibre de lectura comportarà una amonestació.
  • Tot l’alumnat disposarà d’un Diari de lectura, en el qual omplirà la fitxa bibliogràfica i un espai creatiu per fer un dibuix, resum, redactar un final alternatiu, suggerir una determinada cançó… de cadascun dels llibres llegits al llarg del curs.
  • Els últims deu minuts de classe es destinaran a actualitzar el Diari de lectura per part de l’alumnat.
  • La supervisió del Diari de lectura consistirà a fer un seguiment aleatori de les tasques pròpies d’aquesta hora, lectura i actualització del diari. Aquesta supervisió es farà periòdicament pel professorat corresponent a l’hora de lectura del grup i podrà  ser tinguda en compte per avaluar les assignatures de l’àrea de Llengües o d’altres que ho considerin escaient.

Sessions i calendari de l’hora de lectura

PRIMER TRIMESTRE
SEGON TRIMESTRE