L’orquestra de 1r d’ESO a les Festes de la Primavera de la Barceloneta

El passat dissabte 6 de maig, dins dels actes de les onzenes Festes de la Primavera a la Barceloneta 2023, l’orquestra de 1r de l’ESO de l’institut Joan Salvat i Papasseit va participar en el concert celebrat a l’escenari instal·lat per a l’ocasió en què alumnat dels tres centres educatius del barri de la Barceloneta vam poder interpretar públicament bona part del repertori treballat al llarg de tot el curs escolar.
Grups instrumentals i petites orquestres de l’Escola Alexandre Galí i de l’Escola Mediterrània van compartir escenari, a la REPLA, interpretant el repertori treballat a les classes de música des del començament de curs. L’orquestra del Salvat va interpretar quatre temes, tres dels quals eren bandes sonores de pel·lícules i de videojocs davant d’un públic assistent molt participatiu al llarg de tot el matí de concerts.

Un interessant concert, en un emplaçament icònic al barri. Ha sigut el segon any en què l’organització ens ha invitat a participar-hi. L’institut Joan Salvat i Papasseit porta dos cursos treballant la música a través de la interpretació orquestral com a continuïtat del treball que els dos centres d’educació primària del barri realitzen paral·lelament al nostre centre.

Gràcies a aquesta continuïtat, el nostre alumnat de 1r de l’ESO realitza una part del currículum de la matèria de música a través de la interpretació instrumental en orquestra, tot dins del projecte En Directe: Música als instituts, promogut pel Consorci d’Educació de Barcelona, amb la finalitat de poder fer arribar l’educació musical a tot l’alumnat que ho desitgi. L’aplaudiment final del públic ens va reconèixer tot l’esforç i treball que va haver darrere les actuacions.