La veu de la Terra

Divendres, 2 de juny, bona part de l’alumnat de 1r de l’ESO tenia una cita al teatre Paral·lel 62 de Barcelona. Vam tenir l’honor de formar part del concert de cloenda de la gira que els hi va portar per Catalunya al grup musical PeTaCa, participant en la cantata “La veu de la Terra”.

Aquesta cantata composta i produïda al Camp d’Aprenentatge Pau Casals té com a objectiu sensibilitzar i conscienciar l’alumnat en la cura que s’ha de tenir del nostre planeta Terra. Es tracta d’una cantata amb nou cançons, cadascuna de les quals incideix en els elements que formen el planeta Terra: l’aigua, l’aire, la terra, els quals l’ésser humà els està transformant, contaminant i degradant amb el pas dels temps, només per tenir rèdits econòmics. Nou cançons les quals són alternades amb vuit clams poètics recitats per l’alumnat participant.

L’alumnat de 1r de l’ESO va treballar a les classes de música tot el repertori cantat a dues veus en què vam poder descobrir els diferents elements de la música sempre des d’un punt vivencial, treballant en format coral conjuntament cada grup de classe. Mica en mica es van anant aprenent les cançons. Hem après la manera d’assajar en cor, hem descobert com sona de diferent una cançó a una sola veu o a diferents veus alhora. En alguna cançó hem fet un cànon a tres veus, en altres hem combinat percussions corporals amb el cant, tot per arribar a la fi del projecte, que consistia en formar part del cor format per altres instituts de secundària en el concert de cloenda de gira del grup PeTaCa. Fins i tot, l’alumna de 1r A, la Kristina Kashyrna, va fer un muntatge de vídeo i música amb dibuixos fets per ella mateixa inspirant-se en cada cançó, a partir de la participació al CorArts 23, el passat mes d’abril.

Va ser una tarda nit molt especial en què tot l’alumnat va poder trepitjar un escenari, el del teatre Paral·lel 62, envoltat de professionals musicals que van fer els acompanyaments instrumentals a la veu de la cantant solista de l’Angie López. Un espectacle musical i visual, amb la participació especial de la companyia teatral infantil “Fes-t’ho com vulguis”, la qual va crear totes les coreografies de nens i nenes actors, així com els efectes visuals en coordinació amb els il·luminadors de l’espectacle, creant entre tots els ambients que cada cançó volia reflectir segons el seu significat crític.

Tot un luxe per a l’alumnat i el professor, el fet de compartir espectacle, participant activament al concert, donant sentit a tota la tasca realitzada a les aules durant els darrers sis mesos de curs. Una molt maca manera de tancar el curs acadèmic, gaudint de la música en companyia de companys i companyes d’altres centres educatius.

Hi ha més vídeos de l’event aquí, aquí i aquí.