Parlem de lectures

Fa unes setmanes vam començar el Parlem de lectures, un dels projectes d’Aprenentatge Servei (APS) que portem a terme al nostre institut.

Hi participen 20 alumnes voluntaris de 4t d’ESO que es desplacen a l’Escola Puig i Gairalt i a l’Escola Folch i Torres per treballar amb l’alumnat de 3r de Primària. El treball conjunt consisteix a parlar de les lectures prèviament treballades a les seves aules (que són les mateixes però en diferents nivells de dificultat) amb la finalitat de millorar la comprensió lectora i l’expressió oral en català, compartir estones agradables al voltant d’una lectura, parlar sobre una lectura en un ambient relaxat i distès i aprendre a opinar i reflexionar amb respecte.

D’aquesta manera, el nostre alumnat de 4t d’ESO realitza un servei d’apadrinament lector amb els alumnes de 3r de Primària d’aquestes dues escoles treballant junts, al voltant d’una lectura compartida, diferents destreses de la seva competència lingüística.