Celebrem la I Jornada d’Emprenedoria

Dilluns 3 d’octubre de 2022 es donava tret de sortida a la I Jornada d’Emprenedoria de l’INS Ramon Berenguer IV de Cambrils, on va participar l’alumnat de primer curs de tots els cicles formatius.
A primera hora del matí i a l’Ateneu Juvenil de Cambrils, s’encetava la jornada amb la ponència «Treball en equip: la peça clau per a l’èxit de l’emprenedoria», a càrrec del consultor i formador Daniel Bernard de l’empresa D’Anou Consulting. Bernard va palesar la importància del treball en equip i va diferenciar clarament que no consisteix, únicament, en treballar en grup, sinó que, perquè el treball en equip sigui garantia d’èxit, cal que l’ètica, la confiança entre els i les membres, l’objectiu comú i el sentiment de pertinença d’equip estiguin presents.

Un cop finalitzada la ponència, alumnat i professorat van prendre camí fins a les pistes d’atletisme de Cambrils, on es van trobar amb un equip que havia organitzat una sèrie d’accions amb l’objectiu de posar a la pràctica les eines i la metodologia que el formador els havia transmès poca estona abans. L’alumnat es va distribuir al voltant de la pista d’atletisme en grups per tal de dur a terme proves de coordinació i comunicació, d’enginy, cooperació i lideratge i d’habilitat i coordinació.

Abans de finalitzar la jornada, es va analitzar el desenvolupament de l’activitat per veure quins són els aspectes que s’han executat de manera correcta, en quins hi ha marge de millora i com això afecta els resultats obtinguts.
El centre valora l’activitat de manera positiva i considera que l’aprenentatge per part de l’alumnat ha sigut profitós i els serà aplicable tant en el món educatiu i acadèmic com en el futur laboral i professional.