Malta: crònica d’un viatge [Alba Llaveria]

L’alumnat de Grau Mitjà de Gestió Administrativa, acompanyats per dos docents, van emprendre un viatge amb un objectiu clar, enriquir-se lingüísticament a través d’un intensiu curs d’anglès.
Cada dia, tres hores eren dedicades a l’estudi de la llengua mitjançant un programa específic en una acadèmia local. Aquesta part del viatge no només va ampliar els coneixements d’anglès del grup, sinó que també va brindar l’oportunitat als estudiants d’aplicar aquesta competència lingüística de manera pràctica en el seu entorn.
Durant les classes d’anglès, es van organitzar diverses activitats amb l’objectiu de fomentar i enriquir l’aprenentatge de l’idioma. Aquests mètodes d’ensenyament van incloure l’ús de fitxes per millorar l’ortografia i la sintaxi, la creació de jocs per fer l’aprenentatge més divertit i altres activitats centrades en l’ampliació del vocabulari dels estudiants.

La responsable de les classes era la professora Christina i la seva habilitat per impartir classes en anglès exclusivament va ser un punt fort, ja que va forçar els estudiants a comunicar-se en aquest idioma de manera freqüent i efectiva. A més, la Christina va demostrar una gran dedicació i professionalitat, contribuint significativament a millorar la comprensió de l’idioma i a desenvolupar les habilitats de comunicació de l’alumnat, tant en situacions formals com informals.
Després de les classes, durant els dies que va durar l’estada, van gaudir de diferents visites culturals.
Van explorar la capital de Malta anomenada La Valletta, amb una ruta excepcional i acompanyats pel seu guia Neville.
Des del majestuós Fort Sant Elme fins a la imponent Catedral de Sant Joan, la ruta va oferir una visió completa de la grandesa d’aquesta ciutat històrica.
La següent visita guiada a Mdina, va oferir una experiència inoblidable que captivaria fins i tot als més exigents viatgers. Des del moment en què la ruta va iniciar, el guia va fer una narració apassionada i informativa sobre aquesta ciutat històrica. Mdina, amb les seves antigues muralles i carrers empedrats, va semblar transportar-los a una època passada.
Visitar el cinema 5D, també va ser tota una experiència. La pel·lícula els va oferir una perspectiva única, registrada amb un dron, una experiència visual fascinant i immersiva. Aquesta elecció cinematogràfica els va transportar a la història dels inicis de Malta.
El dia del creuer per les aigües de Malta, va oferir als participants una experiència excepcionalment enriquidora i impressionant. La marina de Malta, amb els seus vaixells de tota mena i els majestuosos edificis històrics que l’envoltaven, va captivar la mirada de tots els qui hi eren presents. La visita a les diferents illes va ser sens dubte un dels moments culminants del recorregut. Els participants van tenir l’oportunitat de gaudir de vistes panoràmiques espectaculars i explorar els punts d’interès més destacats de cada illa.
Durant el seu temps lliures, tant l’alumnat com els docents, van gaudir de temps per a ells mateixos, que van aprofitar per visitar pobles com St. Julians, Popeye Village, Marsaxlokk i una infinitat de botigues tradicionals i zones emblemàtiques.
En resum, el viatge va ser una combinació equilibrada d’estudis d’anglès, activitats guiades i temps lliure, oferint a l’alumnat una experiència integral tant en el desenvolupament lingüístic com en la immersió cultural a Malta.