Llibres i joves

Eva Ferré i Rosana Andreu, bibliotecàries de la Biblioteca Josep Salceda i Castells, han portat la seva llarga experiència en literatura juvenil a les aules de 3r d’ESO del Ramon Berenguer IV.

L’activitat es titula “Bibliografia, món jove” i pretén posar en contacte l’alumnat i els llibres de gèneres i temàtiques diferents, però amb un vincle comú: els interessos i les preocupacions dels adolescents.

El taller parteix d’un joc que els fa adonar de la importància de les primeres línies d’un text i continua amb el treball col·laboratiu en què, en només deu minuts, els estudiants han de presentar oralment els llibres que els han tocat. S’ha parlat de temes com l’assetjament, el feminisme, la violència, les aventures…La implicació de l’alumnat ha estat total i les presentacions força originals.

El proper dilluns es durà a terme amb els estudiants de 4t d’ESO. Des del Ramon Berenguer IV, agraïm la visita de l’Eva i la Rosana i la disponibilitat de la Biblioteca de Cambrils.