L’escriptora Care Santos visitarà l’institut Ramon Berenguer IV

El proper 7 de març a la 1 del migdia la novel·lista mataronina parlarà amb els nois i noies de 2n d’ESO sobre literatura. Els estudiants han triat una novel·la de l’autora Care Santos com a lectura trimestral de la matèria de llengua catalana, els ha agradat “Els ulls del llop”, “Demana’m la lluna”  i els ha interessat especialment el Premi  Edebé de Literatura Juvenil 2015 titulat “Mentida”.

L’obra narrativa d’aquesta escriptora prolífica és força llegida pels nois i noies de secundària i alhora és molt coneguda entre els lectors adults gràcies a novel·les com “Habitacions tancades”, “Desig de xocolata” -guanyadora del 34è Premi Ramon Llull- i “Diamant blau” publicada l’octubre de 2015 i que s’ha convertit en una de les obres de ficció en català més venudes dels darrers mesos.

Aquesta activitat té lloc en el marc del programa “Autors a les aules”  de la Institució de les Lletres Catalanes i està finançada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. L’activitat permet que els alumnes dialoguin amb els autors dels seus llibres, sobre l’ofici d’escriure, del procés de creació… Des de l’institut, amb aquestes activitats s’intenta potenciar l’interès pel text escrit, estimular el gust per la lectura i fomentar l’esperit crític del nostre alumnat.

L’escriptora que publica tant en català com en castellà aprofitarà la visita per fer – un cop acabada la sessió amb els de 2n – un col·loqui amb els estudiants de 3r d’ESO que també han llegit la novel·la “Mentira” en la matèria de llengua castellana. Els nois i noies de 3r han gaudit moltíssim amb la lectura d’aquesta obra d’una temàtica tan actual i per això esperen amb ganes la conversa amb la seva autora.

Care Santos ja va visitar el Ramon Berenguer IV fa tres cursos per dialogar amb els alumnes sobre la novel·la que havien llegit aquell any, “Hot dogs”.   Va ser un col·loqui interessantíssim en què l’autora es va mostrar molt amable i propera.

Care Santos signant llibres a l’institut l’any 2013