Jornada Batxibac a la URV

Els alumnes Batxibac assisteixen a la V Jornada Francòfona de Batxibac a la URV

El passat dijous 27 de febrer, els alumnes de 1r i 2n de Batxibac van poder assistir als diferents actes organitzats en el marc de la V Jornada Francòfona del Batxibac, que va tenir lloc al Campus Catalunya de la URV.

Durant la primera part del matí, i després de la presentació de la Jornada, es va dur a terme el concurs de traducció literària. A continuació, els alumnes van poder escoltar una primera conferència, impartida pel professor de la Facultat de Lletres Joan Gerard Barceló, sobre dues de les obres que es treballen enguany a literatura francesa.

Tot seguit, l’editorial Santillana va oferir un esmorzar en el qual els alumnes van poder intercanviar impressions amb els ponents, els altres estudiants Batxibac i els professors assistents.

Després d’haver agafat forces, va ser el torn de la conferència d’història. El professor Pascal Riou va comparar la transició democràtica espanyola dels anys 70 amb la francesa dels anys 40. La Jornada va finalitzar amb els tallers de llengua.

L’assistència a les Jornades Batxibac és ja un clàssic en la formació dels alumnes ja que els permet aprofundir en el currículum de llengua, literatura i història francesa en un ambient universitari del qual ben aviat en formaran part.