In rusticam romanam linguam

Dijous 8 de febrer. 12 en punt. Aula d’audiovisuals. Alumnat de 1r de BAT. Professorat de llengua. Pere Navarro. Acció! Una hora seguida d’història de la llengua: del llatí clàssic al llatí vulgar, fins a arribar a les llengües romàniques. Descobriment, entreteniment, aprenentage, interacció. Tiimbre. I final.

El professor de la URV, Pere Navarro, ha impartit una classse a l’alumnat de 1r de batxillerat del nostre centre. In rusticam romanam linguam era el títol de la xerrada que ha motivat els joves i els grans. Pere Navarro imparteix classes de Dialectologia i Gramàtica diacrònica a la Facultat de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili. A més, ha publicat diversos estudis sobre els parlars de les comarques tarragonines i també El parlar de Cambrils, on va néixer.

Tal com ha dit ell mateix: “Ha estat un plaer poder explicar al meu poble allò que més m’apassiona: l’evolució de la nostra llengua”; clarament ha transmès aquesta passió en la sessió.

Pere, el plaer és nostre.