II Jornada d’Emprenedoria i Treball en Equip

A primera hora del dimarts dia 31 d’octubre de 2023, s’iniciava una petita caminada fins a la pista d’Atletisme de Cambrils on es donava la benvinguda a la II Jornada d’emprenedoria que s’emmarcava en una activitat de convivència entre l’alumnat de primer curs de cicles formatius, amb la finalitat de conèixer el centre, l’alumnat i el professorat de formació professional del l’institut i posar en valor algunes competències transversals que el món professional veu amb bons ulls.
Al llarg dels dos anys que dura el cicle formatiu, l’alumnat cal que assoleixi coneixements tècnics i capacitats clau que li permetran iniciar i desenvolupar una vida professional plena. Actualment, les empreses reconeixen que el treball en equip millora la productivitat i la satisfacció dels empleats, ja que les treballadores senten que formen part d’un equip i això contribueix al compromís i a la motivació. Així mateix, la iniciativa també ajuda a la motivació perquè és el motor que impulsa la innovació i el progrés.

Aquesta jornada de convivència s’organitzava en una dinàmica inicial per a la coneixença, cinc dinàmiques d’equip i una dinàmica final de treball cooperatiu. La base de cada dinàmica era el treball en equip, però el lideratge, l’autonomia i la iniciativa també hi eren presents.

Al final del matí, tot l’alumnat va posar a la pràctica capacitats clau i competències transversals necessàries per a la incorporació al món laboral, des d’una perspectiva lúdica, però entenent que aquests valors ajuden a l’èxit individual i al de qualsevol organització.

Volem agrair la implicació del professorat, de l’alumnat i de l’Ajuntament de Cambrils.