Èxit de la segona edició de l’RBINNOVA

Dimarts 20 de febrer de 2024 a l’institut estàvem preparats per seguir amb el que vam engegar un any enrere: l’RBInnoVa, una jornada d’emprenedoria en què participen 3 empreses del territori i 48 alumnes de 8 centres educatius diferents. Alumnes que, organitzats en 12 equips de treball, han de donar resposta a un dels tres reptes plantejats per part de les empreses.
A les 9 h del matí s’inaugurava la 2a edició de l’RBInnoVa amb la presència i participació de l’alcalde, Il·lustríssim Alfredo Clua, el regidor d’Educació i Polítiques Actives d’Ocupació, Sr. Jordi Barberà, i la Sra. Neus Càrdenas, regidora de Promoció Econòmica, Govern Obert i Participació Ciutadana. Tots tres van destacar la importància de la trobada, i la capacitat de conèixer i apropar el món acadèmic i empresarial.

Després dels parlaments d’obertura, van ser els representats de les empreses els que van exposar el repte empresarial. En primer lloc, el Sr. José Antonio Urestarazu de l’empresa Jaurres Express: buscaven la manera d’optimitzar les tasques i l’horari en el departament d’operacions. A continuació, el Sr. Carles Vaquera i la Sra. Denisa Sandu, en nom de l’empresa Fisher Iberica, van definir la necessitat empresarial que tenien: “Incrementar les vendes del tac palanca de niló DUOTEC”. Finalment, el Sr. David Curto, en representació d’ Ona Safe and Clean, va plantejar el tercer repte: “Com incorporar utilitats addicionals a un dron marí, Seadron Cleaner, per netejar la pel·lícula superficial dels mars i embassaments”.

Al llarg del matí, l’alumnat va anar desenvolupant les propostes de solució. Cap a les 16 h, cada equip de treball va exposar la seva resposta davant del jurat format per tres membres, un en representació de l’empresa col·laboradora, un altre en nom de l’Ajuntament de Cambrils i un en nom del centre educatiu organitzador. A les 17 h es van anunciar els equips guanyadors de cada repte.

“Associació d’Ajut a les Empreses (AAE)”, de l’INS Cambrils, va ser el guanyador del primer repte, millorant la comunicació dins de l’empresa i fent un anàlisi de les accions aplicades en el temps. El segon repte se’l va endur l’equip “Els Camarades”, també de l’INS Cambrils, que apostava per un sistema de vendes integrades en les noves xarxes socials i influencers, materials més ecològics, un embalatge més atractiu i pràctic i la col·laboració estratègica amb associacions sense ànim de lucre. “Tripulació Gaudí(m)”, de l’INS Joan Guinjoan i Gispert de Riudoms, va ser l’equip guanyador del tercer repte, amb el suggeriment de disposar de més espai de recollida, i la utilització d’un dron aeri, per localitzar la brossa i estalviar temps i bateria. D’entre aquests tres equips “Tripulació Gaudí(m)” va ser el guanyador de la segona edició de l’RBInnova.
Des de l’organització es valora positivament la jornada perquè creiem en un espai en què conflueixin les empreses, com a motor de l’economia i aportant experiència i coneixement del món empresarial, i l’alumnat, proporcionant talent juvenil, creativitat i imaginació. En un món en constant evolució, és essencial abraçar el canvi i buscar noves maneres de fer les coses i l’RBInnoVa és una oportunitat per plantejar solucions de valor a les propostes empresarials i generar, conjuntament, el món del demà.

Finalment, volem agrair el suport rebut per part de l’Ajuntament de Cambrils, la col·laboració i la implicació per part de les empreses col·laboradores, la participació dels centres educatius i, molt especialment, la motivació, l’entusiasme i les ganes d’aprendre per part de tot l’alumnat participant!
Moltes gràcies INS Miami i INS Antoni Ballester de Mont-roig del Camp, INS Joan Guinjoan i Gispert de Riudoms, INS La Mar de la Frau, Institut escola Joan Ardèvol, INS Cambrils, Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer i INS Ramon Berenguer IV de Cambrils.