Som platja

PROJECTE SOM PLATJA

Els alumnes de primer de l’ESO participen en un projecte molt bonic que sols es realitzat per cinc centres de tota Catalunya i el nostre Institut ha tingut la gran oportunitat de poder participar-hi. Es tracta d’un projecte vinculat a la ONG Submón i l’Ajuntament.

Els alumnes van rebre una petita formació al gener, després al febrer altra formació de treball de camp i la primera visita a la platja per tal de valorar en quina situació es troba ara al més de maig ja hem fet dues sortides més i em recollit les dades que se’ns demana, emplenant un formularis. Tota la informació després es transmet a l’ajuntament per a que conegui la problemàtica. En aquests moments els alumnes també estan elaborant els seus productes finals ja que al juny tindrem la última visita de l’Andreu Dalmau de la ONG Submón i de un membre de l’ajuntament.

L’objectiu general  és aconseguir millorar l’estat ambiental del litoral i les platges, comptant amb la implicació de l’alumnat .

Amb el producte final es pretén divulgar i conscienciar als  veïns i veïnes de Cambrils sobre els residus que es generen i deterioren les platges, el patrimoni natural marí del municipi i la importància de preservar-lo i no sols està encarat en residus que generem, es a dir

intenta donar a conèixer aspectes naturals, biològics de les platges i un bon exemple es donar a conèixer a Cambrils per tenir el major arrecife de posidònies a tota Europa).