Xerrada sobre centres penitenciaris a 4t d’ESO

Els divendres 17 i 24 d’abril, l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria de Cultura i Valors Ètics ha participat en una xerrada sobre el funcionament dels centres penitenciaris i el paper de la justícia restaurativa.

La sessió ha estat conduïda per la Selma, criminòloga i voluntària de l’entitat Justícia i Pau, que ha compartit la seva experiència en l’àmbit penitenciari. Ha explicat com la justícia restaurativa posa el focus en reeducar, reparar els danys causats i acompanyar les persones internes en el seu procés de reinserció. Ha remarcat que les presons no són només espais de privació de llibertat, sinó també una oportunitat per reconstruir vincles i tornar a la societat de manera responsable.

A una de les sessions també hi han assistit els alumnes de l’optativa de Ciutadania i Política, que han pogut aprofundir en el debat sobre el sistema penal i els seus reptes actuals.