Tallers mediambientals d’ECA a l’Esplai Bellvitge

El passat divendres 10 de desembre, l’alumnat de 1r i 2n d’Educació i Control Ambiental, ECA, va realitzar tallers mediambientals als infants del Club d’Esplai Bellvitge (Fundesplai).
Al llarg de les dues setmanes anteriors, l’alumnat va organitzar, plantejar i preparar les activitats per als diferents grups… Llegeix més»

Propostes de temes dels diferents departaments per al Treball de Recerca 2022-2023

A continuació deixem un seguit de propostes de temes per fer el Treball de Recerca (TR) per a tots els alumnes de 1r de batxillerat.

L’objectiu és que us aneu fent una idea de les diferents possibilitats que ofereixen cadascun dels departaments de l’institut i que això us ajudi a triar l’àmbit i el tema més adequat pels vostres interessos personals o intel·lectuals.

L’equip de periodisme digital del “No em ratllis 3.0” estrenarem canal de Youtube

L’equip de periodisme digital del “No em ratllis 3.0” el gener del 2022 estrenarem canal de Youtube amb un seguit de píndoles audiovisuals que esperem que us agradin. Alhora aquests nous continguts els penjarem de forma simultània al nostre Instagram com a reels o de forma temporal a stories.… Llegeix més»

Servei brúixola d’assessorament per famíles

Ja està en marxa el servei brúixola, d’assessorament dirigit a famílies per consultes virtuals envers  el benestar emocional o la salut mental dels estudiants del nostre Institut.

Aquesta iniciativa pilot permet contactar amb una psicòloga del Centre d’Higiene Mental per resoldre dubtes i rebre consell sobre problemes conductuals o mentals amb adolescents. Si us cal, desitgem pugueu aprofitar aquest servei, totalment confidencial i gratuït, aquest últim trimestre de l’any.

(Feu “click” sobre la imatge per fer la reserva prèvia)

Sortida al Museu Marítim de Barcelona amb 3r d’ESO

Els alumnes de 3r d’ESO hem fet una sortida al Museu Marítim de Barcelona els passats dimecres 27 i dijous 28 d’octubre de 2021. A partir dels continguts treballats a la matèria Ciències socials: Geografia i Història, ens hem endinsat en les diferents embarcacions i estris de navegació que van fer possible els nous descobriments entre els segles XV i XVI.
Hem vist l’exposició fixa del museu, hem contemplat una rèplica a mida natural de la Galera Reial realitzada in situ a les Drassanes Reials, hem realitzat el taller pedagògic “El mar, camí dels descobridors” al planetari i hem visitat el Pailebot Santa Eulàlia al port de Barcelona, embarcació que permet als
mariners desplaçar-se a gran velocitat.
Han estat dos matins molt intensos, amb molts descobriments i molta informació. Ens han ajudat a visualitzar i completar tot allò treballat a l’aula i ens serveix com a punt de partida per seguir endinsant-nos en l’Edat Moderna.