Resultats PAU 2013

selectivitatHem rebut els resultats dels alumnes que es van presentar a la Selectivitat el curs passat (consulteu aquí els resultats de juny i aquí els de setembre). Han aprovat tots els alumnes i les notes han estat molt bones. Al juny estem un punt per sobre de la mitjana de Catalunya i al setembre, 0.6 punts per sobre també.

Aprofito l’avinentesa per felicitar tota la comunitat educativa: els professors per la seva dedicació i professionalitat, els alumnes pel seu esforç i les famílies per haver-nos recolzat en aquesta tasca. Com sabeu, l’èxit a la Selectivitat no s’aconsegueix només en un o dos anys de Batxillerat. Aquests resultats són el fruit de molts cursos de rigor i treball constant.

Ànims i felicitats un altre cop,

Tomàs Vera

Guanyadors del I concurs de còctels de la castanyada (2013)

Com és habitual el dia 31 d’octubre vam celebrar la festa de la castanyada amb diferents activitats. Els alumnes de 2n d’ESO van realitzar diversos tallers. En el taller de còctels, van elaborar diferents receptes i, en acabar, es van inventar una recepta que va ser valorada pel jurat. El jurat, format per les professores i els alumnes de 4t d’ESO, responsables del taller, van escollir les següents receptes com les millors… Llegeix més»

Omar Salinas, un alumne del nostre institut a l’Estalmat d’Excel•lència Matemàtica

L’Omar Salinas estudia segon d’ESO al nostre institut i és l’únic participant de la ciutat que forma part del Projecte Estalmat d’Excel•lència Matemàtica, que organitza la Generalitat i que funciona des del 2003. L’objectiu és detectar els talents matemàtics i que els més joves gaudeixin d’una forma lúdica de les matemàtiques. Més informació, aquí.

felicitacions als nostres alumnes de 2n de BTX

Volem felicitar de tot cor els alumnes de 2n de Batxillerat que el curs 2012-2013 van acabar els seus estudis de forma brillant a l’Institut
Mercè Rodoreda. A més, manifestem la nostra satisfacció perquè tots aquells que es van presentar a les PAU les van aprovar; dos d’ells van ser dels pocs alumnes de Catalunya que van superar el 9 i, fins i tot, la Leia Jiménez amb la tercera millor nota!… Llegeix més»

IX Certamen Lectura en Veu Alta

Aquest any els participants a l’activitat de Lectura en veu alta han arribat a les semifinals del Certamen en Veu Alta, que es va celebrar el passat dia 15 de maig a la Casa de Mar. Moltes felicitats als alumnes seleccionats, a tots els participants i a les responsables de l’activitat, les professores Lina Zamora i Carmen Hoyas. El vídeo que acompanya aquesta notícia correspon als quarts de final.

El Mercè Rodoreda guanya el premi de Ciutat a les Jornades Científiques i Tecnològiques

Les Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H, adreçades als alumnes dels centres de secundària de la ciutat, han rebut en aquest edició 67 treballs. Entre els premiats destaquen l’Institut Mercè Rodoreda, amb el premi de Ciutat, pel treball de recerca, “L’Hospitalet de Llobregat 1936-39: els bombardejos i la defensa passiva a la rereguarda“, realitzat pels alumnes Laia Arenas, Guillem Domingo, Dani Grande i Laura Garcia i tutoritzat per la professora Rosa Aldabó (aquest treball també va aconseguir una Menció d’Honor al 10è Premi Argó de la UAB). Més informació sobre les Jornades Científiques i Tecnològiques de L’H, aquí.

Conferència en anglès

Els alumnes de 2n de BTX el dia 23 d’abril de 10 a 11 h sentiran una conferència en anglès de la investigadora Cheasequah Blevins:  “Genetics and Neuroscience: the importance of the English language in Science”. Aquesta biòloga per la Ohio State University és actualment becària Fulbright en el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona. Llegir més»