Els alumnes del Mercè amb la Marató de TV3

marato tv3 fisica 2013

Avui 12 de desembre, els alumnes de 2n de Batxillerat de l’assignatura de Física han participat en els tallers organitzats pel campus de la UPC de Terrassa amb motiu de la Marató de TV3. Els tallers han estat organitzats per diverses associacions d’estudiants del campus amb la col·laboració de diversos professors i investigadors amb la finalitat de recaptar diners per a la Marató.

Els alumnes han pogut veure el funcionament d’una turbina que simula la dels avions reals, realitzar una pràctica de materials, observar la ressonància en una placa metàl·lica al laboratori de vibracions i conèixer les línies d’investigació actuals en mecànica de fluids. A més, han participar en una petita conferència impartida per la Secretaria de l’Escola d’Enginyers i han pogut parlar amb nombrosos estudiants d’Enginyeria Industrial i d’Enginyeria Aeronàutica amb qui van compartir dubtes i aspiracions

Alumnes del Mercè Rodoreda realitzen un mapa de la memòria històrica de L’Hospitalet

Alumnes de l’Institut Mercè Rodoreda han començat a treballar aquest curs en un nou projecte de recerca: crear un mapa de la memòria història de L’Hospitalet treballant a partir de fonts primàries, ja siguin orals o documents d’arxiu. El projecte es realitza en col•laboració amb Can Riera-Espai de la Memòria Històrica. Més informació, aquí.

Gran recapte d’aliments

El proppassat divendres 30 de novembre vam fer arribar, en nom de l’Institut Mercè Rodoreda, uns 150 kg d’aliments a la campanya “Gran Recapte d’Aliments”, promoguda pel Banc d’Aliments a tot Catalunya (www.bancdelsaliments.org).Volem agrair la vostra participació sense oblidar la meritòria feina dels alumnes col·laboradors i de la professora que coordina el Grup Solidari del Mercè, Encarna Romero.