Estructures, màquines i mecanismes

A la matèria de tecnologia de 3r d’ESO s’estudien Estructures, Màquines i Mecanismes. En relació amb aquests temes els i les alumnes de 3r han fet un projecte al taller durant aquest segon trimestre. Cada alumne/a ha escollit quina estructura, amb o sense mecanismes, volia construir. Una vegada escollida, l’han dibuixada, han pensat primer i dibuixat després les peces que necessitaven (despecejament) i han començat a construir la maqueta.
Han utilitzat materials reciclats i han hagut d’aprendre a foradar amb el trepant de sobretaula o la barrina, a serrar amb la caladora, a enganxar peces amb la pistola termofusible o la cola blanca, a subjectar bé les peces amb els serjants o els cargols de banc, etc. No ha estat fàcil, però majoritàriament, els resultats han sigut excel·lents. Aquí us deixem una petita mostra de les maquetes que han fet.