Qui som

El nostre centre té com a principal objectiu l’educació integral de les persones, que comprèn tant l’àmbit de valors com el de coneixements i competències. El centre promou la tolerància, la solidaritat, el civisme, la participació, la igualtat entre els nois i les noies, aprendre a pensar críticament, així com el domini de les eines de treball intel·lectual i competencial. Més concretament:

• Som un centre educatiu per aprendre a conviure. Volem formar persones competents socialment, que facin seus els valors de la solidaritat i el respecte a la diferència. Que sàpiguen resoldre els conflictes a través del diàleg.
  • Som un centre educatiu obert a l’entorn. Volem que els nostres alumnes coneguin allò que tenen més a prop, el barri, per poder participar democràticament com a ciutadans en un futur immediat en la millora de les seves condicions de vida. Però, en el món actual, també entenem per entorn aquell que està més llunyà, de manera que els alumnes coneguin allò que passa al món.
  • Som un centre educatiu obert a les tecnologies de la informació i la comunicació, que educa a l’alumne digital del segle XXI, l’era de les noves tecnologies. En un món on predomina l’excés d’informació i sovint falta el criteri, els nois i noies necessiten adquirir la formació que els ajudi a moure’s de manera crítica en aquest mar de dades.
  • Som un centre compromès amb la diversitat amb l’objectiu d’atendre el millor possible cada alumne pel que fa a diferències culturals, socials, relacionals i de ritmes d’aprenentatge.
  • Som un centre educatiu que potencia la llengua catalana i afavoreix el seu aprenentatge amb l’objectiu que els alumnes, en finalitzar l’ESO, dominin la llengua castellana i catalana.
  • Som un centre educatiu que promou les activitats extraescolars que afavoreixen la plena inserció en la vida del barri i estimulen la participació i la creativitat de l’alumne en el seu entorn social i cultural. Alhora, promovem el plurilingüisme i la participació en intercanvis lingüístics i programes educatius europeus.
  • Som un centre educatiu laic que com a institució no adopta cap opció religiosa i respecta la llibertat de tots els seus membres.
  • Som un centre educatiu amb metodologies diverses i que promou l’actualització dels coneixements i les pràctiques del seu professorat per mitjà de programes de formació.