Projecte de mobilitat internacional a Itàlia finançat per Erasmus+

Quatre alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de gestió administrativa, han realitzat part de les seves pràctiques formatives a la ciutat de Vicenza, Itàlia.

Rubén i Vicent de primer curs, i Martina i Berta de segon curs, van emprendre aquest viatge amb emoció. No es tractava únicament de tenir una experiència professional a l’exterior, sinó d’aprendre a conviure amb una família italiana i viure la realitat d’altre país, que encara que siguin molt semblants, les diferències culturals com la gastronomia, costums o història, són ben diferents.
A l’arribada a Vicenza, van tenir una gran rebuda per part de la ciutat i la família italiana. Giorgio i Paola, família d’acollida viuen a un barri a les afores de Vicenza, rodejat per cases familiars i molta natura. La parella els va preparar un sopar de benvinguda i van estar pendents dels nostres quatre alumnes i que no els faltés de res.
Al dia següent, van tenir l’entrevista de treball amb les empreses, Vicent al estudio dentistico del Dr. Toscano, Ruben al Volontariato CSV de Vicenza, i les dos noies, Berta i Martina a les oficines de la joieria de La Prima Gioielli, tots ells, van haver de fer una entrevista en anglès i una presentació amb l’idioma del país, en italià.
Les experiències han estat molt satisfactòries, l’alumnat ha sigut capaç de desenvolupar i aplicar molts dels coneixements adquirits en el cicle formatiu. D’altra banda, cal remarcar que les quatre empreses han destacat el gran treball i bona actitud d’aquests quatre joves professionals.
Tot el que han après en un mes no es pot explicar en paraules, però els bons records d’aquesta experiència perdurarà en la seva memòria per sempre.