Acreditació Erasmus. Job Shadowing amb l’ISII MARCONI de Piacenza (Itàlia)

La setmana del 13 al 17 de febrer de 2023, dins del programa Erasmus Plus de la Unió Europea, els professors Andreu Garrido i Daniel Alemany assistiren durant la setmana a les classes que es porten a terme en l’institut ISII Marconi de Piacenza. Es tracta d’una mobilitat d’observació (job shadowing) on el professorat que viatja assisteix a les classes del centre d’acollida, per tal de veure el seu funcionament i, a la tornada, incorpora aspectes de l’observació que permetin millorar la gestió del centre d’origen.

Aquest institut es troba en una ciutat d’un 100.000 habitants i està dedicat a la docència en Formació Professional, és a dir, el que coneixem aquí com a Cicles Formatius. Piacenza és una ciutat on la major part de la seva població treballa en la indústria de les màquines eina (tipus de màquina que es fa servir per donar forma a materials sòlids) i, per aquest motiu, l’alumnat dels ensenyaments tècnics d’aquest centre té una oferta laboral àmplia.

Durant la mobilitat, varen participar en diverses classes i activitats de laboratori i taller, algunes, realitzades amb la metodologia CLIL (classes de qualsevol matèria impartides en anglès), observant les distintes formes d’ensenyar els continguts de Tecnologia. Al curriculum italià, aquests es troben repartits als departaments d’Informàtica, Electrònica i Control. L’observació va incloure classes de Matemàtiques, Anglès, Tallers Mecànics i Elèctrics, Robòtica, disseny per CAD i també Logística.

Un més després, entre els 21-24 de març de 2023, van ser tres professors italians del mateix centre, que van visitar l’Institut La Sénia en un altra mobilitat d’observació. A pesar que els principals beneficiats d’aquesta experiència van ser els professors italians, per al nostre centre també és una activitat profitosa, ja que la preparació de la seva visita implica una revisió de la nostra metodologia que, inevitablement, ens porta a millorar-la. A més a més, es produeix una interacció entre aquests docents i l’alumnat i professorat de l’Institut que desperta l’interès de tothom per als projectes internacionals.

El conjunt d’aquest experiència va ser valorada molt positivament per les dos parts i esperem que sigui l’inici d’un profitós intercanvi de futures activitats Erasmus.

“Los presentes proyectos han sido financiados con el apoyo de la Comisión Europea. Esta publicación es responsabilidad exclusiva de su/s autor/es. La Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida”.