SOM AQUÍ. SOM 8 DE MARÇ

Amb motiu del Dia internacional de les Dones des de l’ Institut La Sénia hem estat treballat amb l’ alumnat diferents activitats.

Els temes a tractar han estat els estereotips de gènere amb dinàmiques grupals, videofòrums, debats, murals i realització de role-playing.

S’ ha utilitzat material presentat per l’ Institut Català de les dones per treballar amb l’ alumnat, així com el dossier estadístic on s’ informa dels indicadors sobre desigualtats de gènere en el món laboral, els mitjans de comunicació, la formació, la salut, la representació política, les TIC, l’esport i la cultura. Destaquen les següents dades:

Les dones superen en nombre els homes en assolir titulacions de grau i màster. Un 57,4% de les llicenciades son dones respecte un 42,6% d’homes. I aconsegueixen màster un 55,7% de dones i un 44,3% d’homes. Les dones també llegeixen més llibres que els homes; un 66% de dones respecte un 53,8% d’homes. Ara bé:

• L’atur femení és més elevat en dones que en homes, un 12,7%, en front un 10.9% en homes
  • La diferència salarial entre dones i homes és major en les ocupacions elementals (32,6%), davant un 18,7% en els càrrecs directius i gerències.
  • El temps de paraula de les dones a la televisió i la ràdio ha suposat només un 27,3% del total d’intervencions.
  • Les dones tenen més malalties cròniques que els homes. Hi ha una diferència de 6 punts que es manté en el temps. Un 34,6% d’homes tenen malalties cròniques respecte un 40,6% de dones.
  • La representació política de les dones continua sent minsa a les alcaldies, on només son un 18,4%, i les regidories, on hi son en un 35,2%.
  • Les dones només tenen el 24% de les llicències federatives esportives.

Els 6 eixos d’acció son l’educació i la promoció de valors i models igualitaris; la promoció de l’equitat en el treball i la coresponsabilitat en els usos dels temps; la prevenció i l’erradicació de la violència masclista; la participació política i social i l’apoderament personal i comunitari de les dones; la visibilització de les dones i comunicació no sexista, i la transversalització de la perspectiva de gènere en les polítiques públiques.

I som aquí, des de fa temps.
Som 8 de Març.

#SomAquí #Som8deMarç