KA1 -Número de conveni: 2022-1-ES01-KA131-HED-000068508
Metodologies innovadores aplicades a la docència.
Les professores de l’INSTITUT LA SÉNIA, Orfelina Martí i Eva López, del departament de
Llengües estrangeres i del departament d’Administració i Comerç, respectivament, van realitzar,
el passat juny, un període d’observació i de formació, de 5 dies al centre Istituto Statale
Pascasino a Marsala, Sicilia. Aquesta estada es va portar a terme dins del projecte 2022-1-
ES01-KA131-HED-000068508, que finalitzarà el setembre de 2024.
Amb aquest projecte, s’ha engegat una aliança amb aquest soci i s’han observat les noves
metodologies emprades en el procés d’ensenyament-aprenentatge, especialment en llengües
estrangeres,
El centre visitat, utilitza la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües
Estranyes); CLIL (Content and Language Integrated Learning) en anglès.
Aquesta metodologia és un sistema que pretén l’aprenentatge d’un idioma a través d’altres
matèries. S’utilitza a l’aula per presentar un segon idioma als alumnes. Es pot ensenyar una
assignatura com la Negociació Internacional o la Formació i Orientació Laboral, però ho
imparteixen en anglès o en un tercer idioma.
L’AICLE, funciona en dos sentits: aprendre anglès a través del contingut de l’assignatura i
aprendre el contingut de l’assignatura a través de l’ús de l’anglès. Els resultants de l’ús d’aquest
mètode són molt positius. Els alumnes milloren el seu rendiment tant a l’assignatura com a
l’idioma i els motiva per participar en diferents projectes, alguns de caire nacional i internacional
com son els Hackatons.
Els Hackatons, son esdeveniments col·laboratius que fomenten l’intercanvi ràpid d’idees, el
desenvolupament accelerat i l’establiment de contactes amb altres persones del sector en un
termini curt de temps.
Amb un bon coneixement de l’idioma, l’alumnat es mostra més interessat a participar en
aquests esdeveniments, dels que el Liceo Linguistico Pascasino n’és pioner i han guanyat
diferents edicions.
L’estada formativa a Marsala, ens ha permès conèixer diferents metodologies que ens ofereixen
més eines per poder treballar a l’aula, amb ganes de poder transmetre els coneixements
adquirits als nostres companys i portar-los a terme a l’aula amb els nostres alumnes.
«El proyecto 2022-1-ES01-KA131-HED-000068508 está cofinanciado por el programa
Erasmus+ de la Unión Europea. El contenido de esta publicación es responsabilidad exclusiva
del Instituto La Sénia y ni la Comisión Europea, ni el Servicio Español para la
Internacionalización de la Educación (SEPIE) son responsables del uso que pueda hacerse de
la información aquí difundida»